• PVC nieuwsbrief augustus 2023

    Beste voetbalvrienden en -vriendinnen,

    Hoewel de zomerzon gelukkig nog volop schijnt, staat het nieuwe voetbalseizoen alweer voor de deur. De eerste wedstrijden zijn gepland, vanaf maandag 21 augustus kan iedereen weer trainen en de kantine is zelfs al open geweest. We hopen dat iedereen een fantastische vakantie heeft gehad en weer helemaal is opgeladen. In deze eerste nieuwsbrief van seizoen 2023/2024 kun je onder meer lezen over de start van het nieuwe seizoen en enkele verplichtingen die voor jeugdspelers vanaf een bepaalde leeftijd gelden. Verder oproepjes van het Team Gastvrijheid en de Materiaalcommissie en informatie over de contributie, waarover je eerder vandaag een aparte e-mail hebt ontvangen. Veel leesplezier en op naar een sportief seizoen 2023/2024!

    Seizoenstart 2023-2024

    Het nieuwe trainingsschema van seizoen 2023/2024 gaat op maandag 21 augustus in. De selectie is op 10 augustus al begonnen met trainen en sommige seniorenteams hebben zelfs tijdens de zomer doorgetraind. In dit schema op de website van PVC kun je vinden op welke momenten de verschillende teams trainen. De planning van de wedstrijden kun je vinden in de Voetbal.nl-app. Deze app geeft informatie over het actuele wedstrijdschema. Via deze link vind je meer informatie over deze app en hoe deze te downloaden.

    Spelerspas en spelregelbewijs
    Vanaf 12 jaar dienen alle spelende leden een foto op hun digitale spelerspas te hebben. Ook moeten alle spelers die in 2006 zijn geboren hun spelregelbewijs halen. Als het goed is, heeft iedereen die het betreft al een of meer uitnodigingen hiervoor gehad. Lees op de PVC website hoe je een foto aan je spelerspas kunt toevoegen en hoe je je spelregelbewijs kunt halen.

    Gastvrijheid, ontvangst, bar en keuken

    Zoals we al eerder hebben aangekondigd, zullen we de jeugdteams indelen om een paar keer per jaar mee te draaien bij het Team Gastvrijheid (bar, keuken en ontvangst). Dit gaat al op 2 september in, als de wedstrijden starten! Op de website vind je het schema voor de diensten van de jeugdteams. Staat jouw team hierin vermeld, dan verwachten we dat je hiervoor twee ouders vraagt (liefst ouders die nog geen vrijwilligerstaak hebben bij PVC). Dit schema loopt tot aan de winterstop. In december komt het schema voor januari tot juni 2024 beschikbaar. We hebben jullie hard nodig, dus communiceer de datum snel binnen je team! We willen je vriendelijk vragen om de namen van de ouders die de diensten gaan draaien door te geven aan: vrijwilligers@pvcvoetbal.nl. En wil jij komend seizoen ongeveer vier dagdelen per jaar een van de vaste vrijwilligers worden in Team Gastvrijheid? Meld je dan aan via ditzelfde e-mailadres. Onze seniorenteams krijgen op 25 augustus tijdens het teamoverleg en via de app hun indeling voor bar- en keukendiensten te horen.

    Vrijwilligers gezocht!

    Zoals jullie wellicht weten, kan onze vereniging alleen functioneren als er voldoende vrijwilligers zijn die de handen uit de mouwen willen steken voor de club. Van alle leden wordt daarom verwacht dat zij een bijdrage leveren. Op dit moment zijn er nog vacatures. Onder andere lid Materiaalcommissie en een wedstrijdsecretaris senioren. Kijk op de website voor een overzicht van alle openstaande vacatures. Heb je belangstelling, meld je dan aan bij een van de bestuursleden, een van de vrijwilligersteam-aanvoerders of mail naar: secretaris@pvcvoetbal.nl.

    Tips voor (nieuwe) leiders en trainers
    Het komende seizoen beginnen er weer flink wat nieuwe jeugdtrainers en teamleiders. Om het hen een stuk gemakkelijker te maken, hebben we een uitgebreid overzicht gemaakt van aandachtspunten en tips. Verder is het belangrijk dat je er als leider of trainer (minimaal één per team) voor zorgt dat je ingeschreven staat bij PVC. Hier kun je jezelf aanmelden, mocht je dat nog niet hebben gedaan. En voor trainers: kijk in jouw team of jullie al een ‘druppel’ (elektronische sleutel) voor toegang tot het park en de materiaalruimte hebben. Is dat niet het geval, mail dan naar: secretaris@pvcvoetbal.nl, zodat we er een voor je kunnen aanmaken (mits je bij PVC staat ingeschreven). Verder hebben we wat basisafspraken gemaakt voor het gebruik van ons terrein, onze velden en onze doelen. Goed om deze door te lezen. Als we ons er allemaal aan houden, kunnen we lekker blijven voetballen en zo onze materialen en velden optimaal houden.

    Trainingsmateriaal ophalen
    Bij aanvang van de trainingen is er volgende week (maandag 21 tot en met zondag 27 augustus) iemand van het materiaalteam aanwezig en kun je de ballen, hoedjes en hesjes van jouw team in ontvangst nemen. Hierbij teken je een bruikleenovereenkomst. Dat klinkt wat streng, maar dat valt best mee. Als je de spullen die je aan het begin van het seizoen krijgt, aan het eind van het seizoen weer inlevert, is er niks aan de hand.

    We vragen alle teams om volgende week hun materiaal op te komen halen en de overeenkomst te tekenen. Graag een half uur voor aanvang van de training.

    De jeugdselectieteams krijgen op dat moment ook de tas met tenues. Ook hier teken je een bruikleenovereenkomst voor. Voor een aantal jeugdselectieteams zijn nieuwe tenues besteld. We hopen dat deze op tijd binnen zijn; mocht dat niet zo zijn dan wordt het een week later. Mocht tijdens het seizoen blijken dat materiaal aan vervanging toe is (bijvoorbeeld een lekke bal) dan kun je altijd een mailtje sturen naar: materiaal@pvcvoetbal.nl. Wij zorgen dan voor vervanging.

    Contributie seizoen 2023/2024

    Eerder vandaag heb je een aparte e-mail ontvangen met informatie over de contributie. Lees deze e-mail alsjeblieft aandachtig door. En kijk vooral ook op de website even naar het contributiereglement. Heb je nog vragen over (betalen van) de contributie of over de eerder gestuurde e-mail, stuur dan een bericht naar: contributie@pvcvoetbal.nl.

    Inleveren oude kleding en kledingmarkt
    Wellicht heb je al nieuwe kleding voor het komende seizoen, maar heb je ook nog je oude tenue en voetbalschoenen? Geef deze dan een tweede kans! Lever ze in bij PVC; er staat een doos bij de kleedkamers. Je stelt de kleding dan ter beschikking aan de club en krijgt hier dus geen vergoeding voor. Inleveren kan tot 1 september. Op zaterdag 2 september is de tweedehands kleding van 9.30 uur tot 12.00 uur voor een klein bedrag te koop in de kantine. Zolang de voorraad strekt! Lever je oude spullen dus in, dan maak je anderen superblij en lever je ook nog eens een bijdrage aan ons mooie cluppie. Schoenen die over zijn, doneren we aan Boots for Africa. Grote winst voor iedereen!